lördag 21 juli 2007

Bröllopskort

Funderade lite på hur jag skulle få till ett enkelt och stilrent kort till detta bröllop.
Det var detta brudpar som jag gjorde inbjudnings- och placeringskorten till. Var inte bjuden på festen men jag sa att jag kommer till kyrkan, det tyckte dom var roligt. Det var jag och en jobbarkompis till som kom till kyrkan. Bättre väder kunde dom ju ha fått på sin bröllopsdag. När väl cermonin var över och alla skulle gå ur kyrkan vräkte regnet ner. Man säger i och för sig att får bruden regn i håret på sin bröllopsdag så ger detta lycka, men det behöver ju inte vräka ner för det.
Jag köpte dessa vackra papper hos easer i maj. Pappret är så vackert i sig själv att jag inte ville lägga till för mycket i kortet. Så det blev två hjärtan utskurna i vanligt cremefärgat papper med shapecutter som sen är skuggade med röd färg i kanterna. Jag blev väldigt nöjd med kortet och hoppas att mottagarna också blev det. Brudparet var jättefina vill jag bara tillägga.
Bröllopet ägde rum i Oscar Fredriks kyrka, en helt underbar och mycket vacker kyrka.

1 kommentar:

Rossanna sa...

hej,vännen! Fint kort. Jag tycker också att det pappret är så fint. Kram rossanna